dissabte, 10 de juliol del 2010

Homenatge a Catalunya

Potser algú llegint els posts anteriors podria pensar que la meva separació física de Catalunya m’ha dut també a una mena de separació sentimental. Res més lluny de la realitat. Les meves referències a Espanya només demostren l'aprecii que tinc pel país veí, però això no resulta de cap manera incompatible amb la simpatia que em desperta la causa catalana. I no crec que això sigui cap exercici de doublethink.

Sense anar més lluny, avui m’he apropat a la trobada organitzada pel Catalan Institute of America a l’hotel Roger Smith de Nova York que tenia per objectiu protestar contra la sentència del TC relativa a l’Estatut. Tot i que no he signat el manifest que proposava la North American Federation of Catalan Associations (de la qual el Catalan Institute of American n’és membre), sí que he volgut donar suport a la iniciativa ja que considero que la decisió d’un tribunal no pot prevaldre sobre la decisió d’un poble, sigui on sigui. Crec que la trobada ha estat un èxit, tot i que no s’ha mobilitzat tota la gent que podria. Estic segur de que la comunitat catalana a Nova York és molt més gran.

De tornada a casa, he volgut donar un cop d’ull a la premsa per veure la cobertura que es donava a la manifestació de Barcelona. La veritat és que les imatges són espectaculars, quasi tant com els comentaris.


I el video de El Periódico, val la pena veure'l:



Resulta fantàstic també veure la versió dels mitjans de Madrid, que posen el crit al cel i defensen a ultrança la unitat territorial d’Espanya. Ara bé, res com la següent perla de El Mundo: "Han participado 1.100.000 personas según la Guardia Urbana y 1.500.000 según Òmnium Cultural, la entidad organizadora. Sin embargo, la empresa Lynce ha estimado la partición en unas 56.000 personas. Los datos facilitados por Lynce tienen un margen de error al alza del 15%, que podría elevar el número de asistentes a la marcha hasta 64.400. Aunque esta empresa ha realizado 175 fotos aéreas durante la manifestación, para la estimación sistematizada que arroja un resultado de 56.000 personas, Lynce ha utilizado 15 fotografías, correspondientes a las tomadas durante un barrido aéreo a las 20.30 horas, media hora después de ser desconvocada la marcha.". Molt molt brillants aquests de Lynce...

I el que no té preu són els comentaris en alguns mitjans francesos, que consideren que darrere de tot això hi ha la mà negra de Brussel·les que busca potenciar les regions per debilitar els estats.

Bé, només queda un dia per començar oficialment el meu MBA. Vaig a estudiar una mica més de mates (tot i que estic pendent d'un waiver a l'examen que em podria salvar la vida).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada